Od 2000 roku zajmujemy się projektowaniem pojazdów szynowych i ich komponentów.
Dzięki doświadczonej kadrze możemy przygotować kompleksowe projekty:
- tramwajów (Newag 126N, Pesa 120N, 121N, 805NM, FPS123N, Solaris S100 Tramino
- elektrycznych pojazdów trakcyjnych (Newag 14WE, 19WE, 31WE, 35WE)
- lokomotyw (Newag E6ACT, E4MSU, 311D, KVSZ EMU Loco)
- spalinowych pojazdów trakcyjnych (ZNTK Poznań 213M, 251M, Newag 220M, 221M, 222M, FPS 217M, KVSZ DMU, Remar DMU)
- wagonów pasażerskich (Newag XB, 134 AC, Z2a, Z2B, 158A, FPS, Remar Monovolume)
- metra
- wagonów towarowych
Łącząc kreatywność i wiedzę inżynierów tworzymy projekty osadzone w realiach technologii oraz dostosowane do wymogów klienta, będące zarazem odpowiedzią na panujące obecnie trendy.
Przygotowywane przez nas projekty są zgodne z obowiązującymi przepisami TSI, a w zakresie konstrukcji spawanych odpowiadają wymaganiom stawianym przez EN15085, co jest zgodne z uzyskanym certyfikatem CL2.
Wykorzystując nowoczesne narzędzia wsparcia projektowania CAD, jak CATIAv5, ProEngineer czy NX, możemy już na etapie przygotowania dokumentacji zadbać o unifikację opracowanej konstrukcji, optymalizację masy pojazdu i kosztów jego produkcji. Realizujemy również projekty modernizacji pojazdów wynikającej ze zmiany przepisów czy też tak zwanej „polonizacji”.
Dzięki uczestnictwu w projektach pojazdów szynowych przeznaczonych na rynki wschodnie posiadamy unikatową znajomość przepisów i wymagań norm GOST oraz doświadczenie w projektowaniu dla niskich temperatur, poparte znajomością języka rosyjskiego przez wybranych inżynierów.
Proces projektowania pojazdu jest wspomagany przez System Zarządzania Biznesem potwierdzony certyfikatem IRIS, który pozwala wspomagać współpracę z klientem o elementy takie jak zarządzanie ryzykiem i zmianą w projekcie.
Oferując:
- analizy statyczne i zmęczeniowe nadwozi
- analizy zderzeniowe
- analizę dynamiki jazdy
- analizy wytrzymałości elementów wyposażenia
przeprowadzone przy pomocy specjalistycznych programów symulacyjnych (Ls-Dyna, Ansys, Adams, Hyper-Mesh, Simpack, itp.) , weryfikujemy zgodność projektu z obowiązującymi przepisami i normami.
Potwierdzeniem zgodności technicznej przeprowadzonych symulacji z rzeczywistością było wykonanie szeregu testów i badań na obiektach rzeczywistych.
Oferta biura konstrukcyjnego, obejmująca przygotowanie projektu dowolnego przyrządu montażowego i spawalniczego, może zostać rozszerzona o jego wyprodukowanie w zakładzie produkcyjnym w Mielcu. Wszystkie produkowane seryjnie elementy wyposażenia pojazdów, np.: pantografy i podnóżki, zostały opracowane przez naszych specjalistów.
Uczestnicząc w projektach pociągu dużych prędkości ZEFIRO przeznaczonego na rynek chiński i włoski, pociągu ICx na rynek niemiecki, pociągu Impuls typu 31WE/35WE czy też lokomotyw Griffin i Dragon potwierdziliśmy wysokie kompetencje inżynierskie naszego biura.